Σπύρος Μπιμπίλας: «Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό που λένε για την ιερότητα της Επιδαύρου. Γίνονται και πειραματισμοί»

Την παράσταση «Μήδεια» στην Επίδαυρο σχολίασε ο Σπύρος Μπιμπίλας στην εκπομπή «Καλοκαίρι #Yes», με αφορμή τα αρνητικά σχόλια που έγιναν.

«Είμαι υπέρ της τέχνης και των νεωτερισμών. Είμαι υπέρ των προσπαθειών και των σκηνοθετών να κάνουν αυτό που έχουν όνειρο μέσα στην ψυχή και το μυαλό τους. Όμως, όταν κάνεις θέατρο στην Επίδαυρο, ο θεατής πάει εκεί να δει θέατρο, όχι να δει σινεμά», είπε χαρακτηριστικά ο ηθοποιός και πρόεδρος του ΣΕΗ.

«Είδαμε μια εκπληκτική παράσταση με απίστευτους ηθοποιούς και καταπληκτικές ερμηνείες, πλην όμως τα 2/3 της παράστασης, που τα παρακολουθούσαμε μέσα από οθόνη κι όχι ζωντανά. Αυτό δεν είναι θέατρο, είναι κάτι άλλο», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με την ιερότητα του χώρου της Επιδαύρου, δήλωσε: «Δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά που λένε για την ιερότητα του χώρου. Το θέατρο είναι θέατρο και γίνονται πειραματισμοί. Αυτό που έχω παρατηρήσει και είναι απαράδεκτο είναι ότι κανείς δεν σέβεται τη θύμελη. Το ιερό κέντρο της σκηνής δηλαδή, που οι νέοι σκηνοθέτες το παρακάμπτουν. Είναι σαν κάποιος να παίζει στην Αγία Τράπεζα, που εγώ ξέρετε ότι δεν πιστεύω, αλλά πρέπει να σεβόμαστε».

Τέλος, μίλησε για την τρανς ηθοποιό, Φένια Αποστόλου, που θα πρωταγωνιστήσει στον «Φιλοκτήτη». «Δεν είναι ένα βήμα μπροστά, είναι κάτι φυσιολογικό. Κανονικοί άνθρωποι είναι όπως όλοι εμείς. Πώς λένε κάποιοι “γιατί;”. Όλοι το ίδιο είμαστε. Ένας άνθρωπος θα παίξει στην Επίδαυρο», είπε κλείνοντας.

Σπύρος Μπιμπίλας: «Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό που λένε για την ιερότητα της Επιδαύρου. Γίνονται και πειραματισμοί» - Εικόνα 2Σωτήρης Χατζάκης: Καταπέλτης για Λένα Κιτσοπούλου – «Τους θεωρώ απατεώνες αυτούς τους σκηνοθέτες»

Το δικό του σχόλιο για τον σάλο που προκλήθηκε τις προηγούμενες ημέρες γύρω από το όνομα της Λένας Κιτσοπούλου έκανε ο Σωτήρης Χατζάκης. Ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης μίλησε στη Μαριάνθη Κουνιά και την εφημερίδα Secret και ήταν καταπέλτης παίρνοντας θέση επί του θέματος ως πρώην διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου αλλά και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. «Τους θεωρώ απατεώνες αυτούς τους σκηνοθέτες» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Τα μεγάλα έργα στο αρχαίο δράμα, στον Σαίξπηρ, στον «Μολιέρο» και αλλού πάντοτε έχουν μια καταγγελία, που λέει ότι το σύστημα που περιβάλλει τους ανθρώπους δεν είναι αλάνθαστο. Όταν διαβάζεις ένα έργο, πρέπει να το καταλαβαίνεις, να ξέρεις γιατί γράφτηκε, να κάνεις δηλαδή μία σοβαρή μελέτη. Αυτή είναι η πρώτη δουλειά του σκηνοθέτη», αναφέρει αρχικά ο Σωτήρης Χατζάκης για την παράσταση «Σφήκες».

«Αυτοί οι σκηνοθέτες σαν την κυρία Κιτσοπούλου, που έχουν πια πλημμυρίσει τη θεατρική αγορά, δεν μπορούν και δεν θέλουν να καταλάβουν τι λένε τα έργα. Κυρίως δεν μπορούν, γιατί είναι συναισθηματικά και ψυχικά ανάπηροι. Έτσι, φέρνουν τα έργα στα μέτρα τους, αλλάζοντάς τους τα φώτα. Είναι πνευματικά ακρωτηριασμένοι, γιατί είναι δειλοί», συμπληρώνει αμέσως μετά.

Σπύρος Μπιμπίλας: «Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό που λένε για την ιερότητα της Επιδαύρου. Γίνονται και πειραματισμοί» - Εικόνα 4

«Δεν έχουν το θάρρος ούτε να αντέξουν την πραγματικότητα των έργων, ούτε να πουν ότι δεν καταλαβαίνουν ένα έργο. Η απάτη αφορά στο εξής: αντί να πουν «εγώ τώρα θα βγάλω τον οχετό και τα εσώψυχά μου», αυτό το βαφτίζουν «Σφήκες». Τους θεωρώ απατεώνες, γιατί μία παραγωγή στην Επίδαυρο κοστίζει ίσως περίπου 200.000 ευρώ. Αυτά τα λεφτά τα δίνει ο φορολογούμενος πολίτης», επισημαίνει ο Σωτήρης Χατζάκης σε αυστηρό ύφος.

Μάλιστα, ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης δεν διστάζει να επιρρίψει ανοιχτά τις ευθύνες στους νυν διευθυντές των θεάτρων αλλά και στη διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών.

«Αυτοί οι πειραματιστές σκηνοθέτες αυτά τα έργα δεν τα κάνουν με δικά τους χρήματα, αυτό είναι πρωτοφανές. Παίρνουν τα χρήματα και του Εθνικού και του ΚΒΘΕ, άρα ευθύνονται οι διευθυντές και των δύο θεάτρων, ο κ. Μόσχος και ο κ. Πελτέκης, και βέβαια η κα Ευαγγελάτου, η διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών. Μην επικεντρώνεστε στην κα Κιτσοπούλου, αυτή είναι μία ακρωτηριασμένη περίπτωση».

«Ούτε βέβαια φταίνε οι ηθοποιοί, που προπηλακίζονται και τρώνε όλη την αποδοκιμασία. […] Όλη αυτή η αισθητική της σαχλαμάρας εκπορεύεται από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, διοχετεύεται στα κρατικά θέατρα και δημιουργούν την εντύπωση στον κόσμο ότι αυτό είναι το κυρίαρχο ρεύμα. Δεν είναι όμως αυτό», καταλήγει επί του θέματος ο Σωτήρης Χατζάκης.

Μαριαλένα Ρουμελιώτη: Η έκπληξη του Σάκη Κατσούλη για τα γενέθλιά της

Χαρά Παππά: Δεν άντεξε και ξέσπασε σε κλάματα – Ο Eφιάλτης της ανορεξίας που την οδήγησε σε ασιτία